CLAM – EN

Ueslei Solaterrar

UESLEI SOLATERRAR

PhD in Public Health (IMS/UERJ) with an internship at the Department of Social and Clinical Psychology of the Autonomous University of Barcelona/Spain. Psychologist (UFBA), residency in Mental Health (IPUB/UFRJ). Psychologist (UFBA). Currently works as an academic consultant in the program “Rio without LGBTIphobia”. He has dedicated himself to research in the field of mental health and psychosocial care at the interface with Afro-Pindoramic knowledge, countercoloniality and intersectionality, especially discussions on race, territory, gender and sexuality.

Address to access this curriculum: http://lattes.cnpq.br/8167821912267721

Publications:

1) FIGUEIREDO, A. A. F ; SOLATERRAR, U.. Cultivando saúde mental: a construção de um espaço de diálogo em meio a pandemia de COVID-19. Cadernos Brasileiros de Saúde Mental, v. 1, p. 91-105, 2021.
https://periodicos.ufsc.br/index.php/cbsm/article/download/77864/45956

2) FIGUEIREDO, A. A. F ; LISBOA, A.V. ; GALVAO NETO, C. J. M. ; SOLATERRAR, U. ; ROJAO, R. C. . O uso do teleatendimento como ferramenta para o enfrentamento da Covid-19: uma experiência de educação em saúde.. In: Fauston Negreiros; Breno de Oliveira Ferreira. (Org.). Onde está a psicologia escolar no meio da pandemia?. 1ed.São Paulo: Pimenta Cultural, 2021, v. , p. 978-991. https://www.academia.edu/45216279/Onde_est%C3%A1_a_psicologia_escolar_no_meio_da_pandemia

3) FIGUEIREDO, A. A. F ; SOLATERRAR, U. ; MACHADO, E. ; OLIVEIRA, L. ; AMORIM, L. P. ; BENJAMIN, S. A. . Redes Sociais e Fake News: análise de “mitos e verdades” produzidos sobre a COVID-19. In: Luis Henrique Almeida Castro. (Org.). Ações e Experiências para o enfrentamento da pandemia de COVID-19. 1ed. Ponta Grossa: Atena, 2021, v. , p. 206-. https://www.atenaeditora.com.br/catalogo/ebook/acoes-e-experiencias-para-o-enfrentamento-da-pandemia-de-covid-19

4) SOLATERRAR, U.. Brincar, repetir e elaborar: o cuidado a crianças cardiopatas e suas famílias. In: Vania Bustamante. (Org.). Saúde Mental Infantil: fundamentos, práticas e formação. 1ed. Curitiba: Appris, 2020, v. , p. 189-218. https://www.amazon.com.br/Sa%C3%BAde-Mental-Infantil-Fundamentos-Pr%C3%A1ticas/dp/6558200589

5) SOLATERRAR, U.; LOWENKRON, L. . Sofrimento encruzilhado: sobre transformar a dor e botar a cara no sol. In: 32ª Reunião Brasileira de Antropologia Social- Saberes insubmissos:diferenças e direitos, 2020, Rio de Janeiro. file:///C:/Users/User/Downloads/ARTIGO_SOFRIMENTOENCRUZILHADO_RBA.pdf

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *